Grupa Angelini

Od korzeni farmaceutycznych do dywersyfikacji działalności, Grupa Angelini zawsze realizuje ten sam cel: dbanie o człowieka i ochronę życia  i jego zdrowia.

Pharma

W obszarze farmacji Angelini jest „zintegrowaną spółką”. Prowadzi zakrojoną na szeroką skalę działalność w zakresie badań i rozwoju, produkcji i wprowadzania do obrotu substancji czynnych, markowych leków i ich odpowiedników, produktów medycznych i suplementów diety.  Na poziomie międzynarodowym Angelini koncentruje się na takich obszarach terapeutycznych, jak ból i stany zapalne, zdrowie psychiczne i choroby zakaźne. Biura Grupy znajdują się we Włoszech, w Hiszpanii, Portugalii, Austrii, Polsce, Czechach, na Słowacji, na Węgrzech, w Niemczech, Rumunii, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Grecji, Rosji, USA, Pakistanie i Turcji. Spółka współpracuje z ok. 3000 osób, w tym 180 naukowcami, oraz posiada struktury sprzedażowe zatrudniające 1000 osób.

Najbardziej powszechne i znane międzynarodowe marki to: Trittico (trazodon, lek przeciwdepresyjny), Tantum (benzydamina, lek przeciwzapalny), Aulin (nimesulid, lek przeciwbólowy i przeciwzapalny), Vellofent (fentanyl, lek przeciwbólowy) oraz Latuda (chlorowodorek lurazydonu, lek przeciwpsychotyczny). W kanale szpitalnym spółka oferuje lek Xydalba (dalbawancyna) – antybiotyk nowej generacji zatwierdzony do leczenia dorosłych z ostrymi zakażeniami bakteryjnymi skóry i tkanek miękkich.

Leki Angelini są sprzedawane na całym świecie na podstawie umów licencji i eksportu z ponad pięćdziesięcioma partnerami, w tym dużymi wielonarodowymi spółkami produkującymi leki. Najpowszechniejsze molekuły to: trazodon (lek przeciwdepresyjny), benzydamina (lek przeciwzapalny) i prulifloksacyna (lek antybakteryjny), będące wynikiem badań prowadzonych przez Angelini.

Na szczeblu lokalnym Angelini koncentruje się na poszczególnych obszarach dzięki sile swoich marek. We Włoszech Angelini znajduje się w gronie wiodących firm farmaceutycznych i jest liderem w zakresie leków bez recepty, oferując takie marki, jak: Tachipirina, Moment, Amuchina i Tantum Verde.

W ostatnich latach Angelini wdraża strategię umiędzynarodowienia w krajach o wysokim potencjale wzrostu, zarówno poprzez odpowiednio ukierunkowane przejęcia, jak i wzmacnianie już istniejących struktur zagranicznych. Od 2000 roku udział obrotów osiąganych za granicą stale wzrasta i w roku 2017 wynosił prawie 50%.

Na górę

Sektor higieny osobistej 

Przedsiębiorstwo Fater zostało założone we Włoszech w 1958 r., a od 1992 r. jest spółką joint venture utworzoną przez Grupę Angelini wspólnie z Procter & Gamble. Spółka zajmuje się produkcją i dystrybucją produktów takich marek, jak ACE, Neoblanc i Comet w 39 krajach Europy Zachodniej oraz w regionie CEEMEA. We Włoszech Fater rozwija rynek produktów higieny osobistej już od lat 60., a obecnie odpowiada za produkcję i sprzedaż produktów takich marek, jak Pampers, LINES, LINES Specialist i Tampax.

Fater jest dynamicznym przedsiębiorstwem, które inwestuje w innowacje około 4% swoich rocznych obrotów. Znajomość rynku i upodobań konsumentów oraz wysokie kompetencje i dążenie do wydajności są czynnikami przyczyniającymi się do długofalowego wzrostu spółki. Siedzibą spółki jest Pescara. Zakłady produkcyjne znajdują się w Pescarze i Campochiaro (prowincja Campobasso) we Włoszech i za granicą – w Porto w Portugalii, Mohammedii w Maroku i w Gebze w Turcji.

Na górę

Sektor maszyny

Dzięki spółce Fameccanica Angelini jest światowym liderem w zakresie projektowania, budowy i montażu zintegrowanych linii produkcyjnych do produkcji artykułów sanitarnych jednorazowego użytku. Fameccanica to spółka zależna w całości należąca do Fater – spółki joint venture założonej przez Angelini i Procter & Gamble. Od 1975 r. spółkę Fameccanica wyróżnia najnowocześniejsza technologia, innowacyjność oraz partnerska współpraca z klientami i dostawcami.  Cechy te pomogły spółce utrzymywać trend wzrostowy, co sprawiło, że urosła do rozmiarów międzynarodowej grupy.  

Obecnie w skład Grupy Fameccanica wchodzą cztery spółki: Fameccanica.Data we Włoszech, Fameccanica Machinery Shanghai, Fameccanica do Brasil oraz Fameccanica North America.

Na górę

Sektor produkcji wina

Bertani Domains należy do najbardziej znanych i cenionych grup we włoskim sektorze winiarskim. Składa się z sześciu wytwórni win działających na obszarze łącznie 1700 hektarów, z czego 460 to winnice wytwarzające około 4 mln butelek wina rocznie. 

W trzech zabytkowych toskańskich winnicach Bertani Domains produkuje prestiżowe wina: Brunello di Montalcino (Val di Suga w Montalcino), Vino Nobile di Montepulciano (Trerose w Montepulciano) oraz Chianti Classico (San Leonino Castellina w Chianti). W regionie Marche w wytwórni Fazi Battaglia produkowane jest wino Verdicchio, a winnica Puiatti w Friuli znana jest ze swoich prestiżowych win kontrolowanego pochodzenia Collio i Isonzo DOC. Przedsiębiorstwo Bertani znane jest przede wszystkim z produkcji wina Amarone w regionie Valpantena.

Na górę

Sektor perfumeryjny

Angelini Beauty jest jednostką organizacyjną Grupy Angelini działającą w sektorze perfumeryjnym i kosmetycznym.

Spółka tworzy, rozwija i prowadzi na podstawie licencji ogólnoświatową dystrybucję perfum i kosmetyków takich marek, jak Trussardi, Laura Biagiotti, Angel Schlesser, Gianfranco Ferrè, Blumarine, Armand Basi, Mandarina Duck i Anne Möller. W Hiszpanii spółka odpowiada za dystrybucję marek Versace i Moschino, a w Niemczech – Ferragamo i Filorga. Na szczeblu międzynarodowym Angelini Beauty prowadzi bezpośrednią działalność na rynkach strategicznych, do których należą Włochy, Niemcy, Hiszpania, Portugalia i Austria. Jej perfumy są dostępne w około 85 krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Dalekiego Wschodu, Stanów Zjednoczonych i Ameryki Łacińskiej.


 

Na górę