Grupa Angelini

Od korzeni farmaceutycznych do dywersyfikacji działalności, Grupa Angelini zawsze realizuje ten sam cel: dbanie o człowieka i ochronę życia  i jego zdrowia.

Pharma

Angelini to prywatna międzynarodowa grupa która jest liderem w sektorze opieki zdrowotnej. Firma powstała we Włoszech na początku XX wiek.
Posiada siedziby w następujących krajach: Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Austrii, Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Słowenii, Chorwacji, Serbii, Grecji, Rosji, WNP, USA, Pakistanie i Turcji.  Angelini  prowadzi działalność, zatrudniając około 3000 osób, w tym 100 naukowców i 1000 osób w dzialach handlowych.

W obszarze farmaceutycznym  Angelini jest „zintegrowaną firmą”, które prowadzi zakrojoną na szeroką skalę działalność w zakresie badań, rozwoju, produkcji i wprowadzania do obrotu substancji czynnych, markowych leków, generyków, wyrobów medycznych i suplementów diety.

Na poziomie międzynarodowym, Angelini skupia się na następujących obszarach terapeutycznych: bólu i zapaleniu, chorobach układu nerwowego, na obszarze kontroli zakażeń i chorobach zakaźnych.

Najbardziej powszechnymi i popularnymi międzynarodowymi markami są: Trittico (trazodon), Tantum (benzydamina), Aulin (nimesulid), Vellofent (fentanyl) i Xydalba (dalbawanina).

Na poziomie lokalnym Angelini koncentruje się na konkretnych obszarach zgodnie z siłą swoich marek. 

W ostatnich latach Angelini wdraża strategię umiędzynarodowienia w krajach o wysokim potencjale wzrostu, zarówno poprzez  odpowiednio ukierunkowane przejęcia, jak i wzmacnianie już istniejących struktur zagranicznych.  

W 2016r.obroty farmaceutyczne wyniosły 837 mln Euro z czego połowę zrealizowano poza terytorium Włoch.
 

Na górę

Sektor higieny osobistej 

Angelini jest liderem na włoskim rynku pielęgnacyjnych produktów chłonnych, od 1992 roku, kiedy utworzono joint venture Angelini i Procter & Gamble pod nazwą Fater, z markami takimi jak: Lines, Pampers, Linidor i Dignity oraz Tampax.  W 2012 roku Fater wzbogacił swoje portfolio produktów dzięki nabyciu znaków towarowych ACE i NEOBLANC, pod którymi wszedł na rynek produktów gospodarstwa domowego.

Firma od zawsze jest zaangażowana w rozwój innowacyjnych produktów o najwyższej jakości w sektorze produktów chłonnych do higieny osobistej. Szacuje się, że dwie na trzy włoskie rodziny posiadają co najmniej jeden z produktów Fater.

Fater, założona w 1958 roku przez rodzinę Angelini, jest włoską firmą doskonale znającą potrzeby włoskich konsumentów i stosującą międzynarodowe standardy korporacyjne.  Firma ma swoją siedzibę i zakład produkcyjny w Peskarze, Campochiaro (CB), Porto (Portugalia) i Mohammedia (Maroko).  Fater zatrudnia ponad 1000 osób. Posiada Certyfikaty Systemu Jakości ISO 9001, Systemu Zarządzania Środowiskowego ISO 14001, oraz Systemu Zarządzania Zdrowiem i Bezpieczeństwem w Miejscu Pracy OSHAS 18001.  Końcowa jakość produktów podlega procedurom technologicznym nawet bardziej rygorystycznym niż zakładane przez przepisy krajowe czy wspólnotowe, aby zapewnić bezwzględną ochronę zdrowia i interesów konsumentów.

Fater otrzymał nagrodę Great Place to Work Award dla najlepszej firmy we Włoszech pod względem jakości środowiska i atmosfery w pracy. Fater rocznie inwestuje ponad 750 000 euro w szkolenia; może być uznana za szkołę zarządzania dzięki systematycznemu podejściu do szkoleń i stosowaniu zaawansowanych metod.

Na górę

Sektor maszyny

Dzięki Fameccanica, Angelini jest absolutnym światowym liderem w zakresie projektowania, budowy i montażuzintegrowanych linii produkcyjnych do produkcji jednorazowych higienicznych produktów chłonnych. Fameccanica jest w całości kontrolowana przez Fater, joint venture pomiędzy Angelini i Procter & Gamble.  Od 1975 roku Fameccanica wyróżnia się nowoczesną technologią, ciągłą innowacyjnością i zdolnością do wytrwałej, partnerskiej współpracy z klientami i dostawcami.  Te cechy pomogły umocnić tendencję wzrostową firmy, doprowadzając ją do osiągnięcia poziomu grupy międzynarodowej.  Zakład Fameccanica w Sambuceto di S. Giovanni Teatino (CH), gdzie zostały zaprojektowane i skonstruowane maszyny do produkcji pieluch dla dzieci oraz wkładek higienicznych dla kobiet, gwarantuje stałe doskonalenie procesu technologicznego i jest dodatkowym elementem „mistrzowskiego kręgu jakości.”

Obecnie do grupy Fameccanica można zaliczyć cztery firmy:   Fameccanica Data we Włoszech będące centrum doskonalenia i punktem odniesienia, Fameccanica Machinery Shanghai, Fameccanica do Brasil i Fameccanica North America

Na górę

Sektor produkcji wina

Bertani Domains działa w sektorze uprawy winorośli, łącząc wielowiekowe doświadczenie z najnowszymi technologiami.

Obecnie składa się z sześciu przedsiębiorstw działających na obszarze obejmującym około 800 hektarów, z czego 500 to winnice wytwarzające ok. 4 mln butelek wina rocznie, a ponad 1000 hektarów to grunty rolne w regionie Marche.  W trzech zabytkowych toskańskich winnicach produkuje prestiżowe wina pod trzema nazwami pochodzenia:   Brunello di Montalcino (Val di Suga w Montalcino),  Vino Nobile di Montepulciano (Trerose w Montepulciano) oraz Chianti Classico (San Leonino Castellina w Chianti). W Tenuta Collepaglia w Castelli di Jesi produkuje Verdicchio dei Castelli di Jesi Classic Superior. Winnica Puiatti we Friuli znana jest ze swoich prestiżowych kontrolowanych oznaczeń pochodzenia (DOC) Collio i Isonzo, natomiast przedsiębiorstwo Bertani znane jest przede wszystkim z produkcji wina Amarone w regionie Valpantena na północ od Werony.

W 2015 roku Bertani Domains nabyła spółkę Fazi Battaglia (Marche) znaną z produkcji Verdicchio.

Na górę

Sektor perfumeryjny

 Angelini Beauty jest działem biznesowym grupy Angelini działającym w sektorach perfumeryjnym i kosmetycznym w Hiszpanii, Włoszech i Niemczech.

Angelini Beauty tworzy, rozwija i dystrybuuje na cały świat perfumy i kosmetyki w oparciu o licencje głównie takich marek jak Angel Schlesser, Anne Moller, Armand Basi, Blumarine, Dsquared2, Gianfranco Ferrè, Mandarina Duck, Pomellato, Trussardi, a od roku 2015 - Laura Biagiotti.

Na poziomie międzynarodowym zapachy są rozprowadzane w około 85 krajach Europy, Bliskiego Wschodu, Azji i Dalekiego Wschodu, Stanów Zjednoczonych i Ameryki Łacińskiej.

Firma jest wyłącznym dystrybutorem Versace i Moschino w Hiszpanii, a także Ferragamo w Niemczech.


 

Na górę